سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ریشه سنبل الطیب، دارای مزایای باور نکردنی شامل بهبود خواب، کاهش اضطراب، بهبود استرس، کنترل بیش فعالی، کاهش علائم یائسگی، بهبود ضربان قلب، درمان سندرم پای بیقرار، موثر در درمان سرطان، بهبود OCD، جلوگیری از سرگیجه و مفید در درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. بهترین روش مصرف آن، ترکیب با گل گاوزبان و مصرف به صورت چای یا دمنوش است. فقط باید ۲ تا ۳ گرم از ریشه های سنبل الطیب خشک و ۴-۵ گرم گل گاو زبان را در یک فنجان آب گرم خیس کنید و روزانه دو فنجان در صبح و عصر مصرف کنید. بیش از چهار هفته از آن مصرف نکنید! بدون گل گاو زبان هم می توانید این گیاه را مصرف کنید.

کاربرد در طب سنتی

سنبل رومی طبیعتی گرم و خشک دارد. گشاینده سده دماغی و معده و کبد، مقوی دماغ و دهانه معده و کبد سرد و گرم کننده آنها، خشک کننده رطوبات و ضولات دماغی و زبان و قفسه سینه و معده، مانع ریزش مواد به معده و امعاء و دا ع گزیدن آنها، ش ننده سناریزه، مدر ادرار و حیض است. جهت خوشبویی دهان، سرفه رطوبی، تنای نفس، درد سینه و خفقان، تحلیل نفخ و بادها مفید است. استعمال آن بر بدن قطع کننده عرق و باعث خوشبویی بدن می گردد.

 

ادامه مطلب لینک زیر:

 

طبع گیاه سنبل الطیب چیست؟ چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • سبحان مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی